Slackline

slackline

Je najlonska gurtna napeta med oporni točki in služi kot športni pripomoček. Hoja po gurtni ali slacklining pa je športna aktivnost izboljševanja ravnotežja na zabaven način. Naučiti se ni težko, je zabavno in zelo koristno.

Na prvi pogled je podobno hoji po vrvi. Zares pa je hoja po gurtni dinamična in poskakujoča, saj je za razliko od toge vrvi, najlonska gurtna raztegljiva in deluje kot dolg ozek trampolin.

Gurtna pride v kompletu z vpenjalno zanko in zategovalnikom. Napne se jo med dve pokončni, masivni oporni točki. Običajno so to drevesa, lahko pa tudi drogovi, skale, močna ograja in podobno.

Hoja po gurtni ima številne pozitivne učinke na koncentracijo in ravnotežje. Nekateri to počnejo kot resen športni trening, nekateri iz meditativnih vzgibov in nekateri zato, da se sprostijo po napornem delovnem dnevu. Predvsem pa gre za zabavo in iz vzgiba zabave se je ta šport tudi razvil.

Začelo se je nekje v 70ih v Yosemite med športnimi plezalci. Ti so se v času počitka zabavali s hojo tudi po plezalnih vrveh, napetih med drevesi, nizko nad tlemi. Popularnost hobija je rasla, saj se je izkazalo, da krepi globoke notranje mišice in mišice na nogah ter izboljšuje ravnotežje.

nakup-slackline

Številne prednosti in koristi, ki jih ima hoja po gurtni:

  • Telesna vadba in rekreacija, ker izboljša občutek za ravnotežje, telesno držo in koordinacijo.
  • Športni trening, ker krepi notranje podporne mišice in jih naredi bolj fleksibilne.
  • Mentalna vadba, ker izboljšuje sposobnost koncentracije in pospešuje reakcijski čas (krajša nevrološke/živčne poti med levo in desno hemisfero).
  • Rehabilitacija, pripomore k hitrejšemu okrevanju poškodovanih sklepov, predvsem gležnjev, kolen in kolkov.
  • Meditacija, ker omogoča iskanje notranjega miru in doseganje stopnje višje zavesti.
  • Zabava, ker je družabni dogodek, kjer se zgodijo tako prvi koraki, kot resni triki in akrobacije.
  • Oblika joge in Tai Chi metode, ker omogoča meditacijo v gibanju.

Hoditi po gurtni ni težko. Osnov se lahko nauči vsak, ki si tega želi, razen tistih s telesnimi ovirami. Dober učenec ob dobrem inštruktorju lahko trdno stoji in naredi nekaj korakov v 5-15 minutah. V popoldnevu lahko prehodi približno 10 metrov. Boljša športna pripravljenost pomeni prednost, ni pa pogoj. Vsaka minuta preživeta na gurtni doda nov košček v mozaik obvladovanja veščine. To, kar se sprva zdi privilegij najspretnejših, kmalu postane način življenja.

Lepota tega športa je v tem, da ga lahko počne skoraj kdorkoli, kjerkoli in kadarkoli. Letni čas nima vpliva, če ravno ne dežuje ali sneži.  Je zabavno, kvalitetno in aktivno druženje. Edina potrebna oprema je gurtna, kar je v primerjavi z nekaterimi drugimi športi, zanemarljiv strošek.

nakup-slackline

Kaj pravijo naši zadovoljni uporabniki gurtne?

“Hoja po gurtni mi je pozdravila moje težave z kolenom. Priporočam vsem, ki imajo kakršne koli težave z kolenom ali gležnji!” (Marjan Z.)

“Hoja po gurtni je – poleg zabave seveda :) – zame najboljši način, kako krepiti globoke notranje mišice in se tako izogniti bolečinam v križu!” (Ajda)

“Skoraj vsak dan slacklinamo v parku Tivoli in nikoli mi še ni bilo dolgčas.” (Nastja C.)

“Slackline uporabljam po službi, da se znebim stresa. Popolnoma me sprosti.” (Miha K.)

“Ne bi si mislila, da pri hoji deluje skoraj celo telo. Res je odlična vadba.” (Maja P.)

Nakup slacklina

Veliko izbiro najdeš v slackline trgovini, preveri ponudbo!

nakup-slackline